Poskladanie bicykla z krabice a servis nového bicykla

Radi by sme vás podnietili k úvahe nad stavom nových bicyklov, ktoré si kupujeme online alebo v predajniach. Zároveň by sme vám chceli predstaviť našu službu poskladania bicykla z krabice (resp. servis nového bicykla) spolu s vysvetlením, aké úkony zahŕňa a na príklade si ukázali aj také, ktoré nezahŕňa, ale často ich spolu s touto službou robíme.

Keď si kúpime nový bicykel, či online alebo v predajni, očakávame, že je v perfektnom stave. Stačí len nasadnúť a jazdiť. Znie to pomerne priamočiaro a jednoducho. Nie je čo riešiť, je to predsa nový bicykel. Ibaže v skutočnosti to často nebýva až takéto jednoduché. Ukážeme vám prečo.

12 minút na poskladanie nového bicykla je málo

Jeden známy, pracujúci u nemenovaného výrobcu bicyklov, mi raz povedal, že jeho denná kvóta je poskladať 40 bicyklov za deň. To znamená, že má zhruba 12 minút na zloženie jedného kusu. Síce po ňom nasledoval ďalší človek, ktorý sa im venoval a dolaďoval na nich ďalšie veci, avšak jeho kvóta je veľmi podobná. Netvrdíme, že si svoju prácu nerobia dobre, skôr chceme poukázať na to, že špecializovaný cykloservis má na váš bicykel oveľa viac času, a teda viac priestoru na riešenie detailov. Pri tomto si uvedomíme, že nehovoríme len o bicykloch kupovaných z e-shopu, ale môže to byť aj prípad bicyklov kupovaných v kamenných predajniach. Ak ste si práve kúpili hotový bicykel v predajni, odporúčame si dať aj ten skontrolovať. Služba „malý servis bicykla“ by mala byť to, čo potrebujete a zároveň postačuje.
Takto nejak môže vyzerať skladanie bicyklov v továrni. Servis nového bicykla sa teda javí ako opodstatnený.
Takto nejak môže vyzerať skladanie bicyklov v továrni. Servis nového bicykla sa teda javí ako opodstatnený.

Chcem dať zoservisovať svoj nový bike

Poskladanie bicykla z krabice

Ako už názov naznačuje, táto služba spočíva v tom, že vy k nám prinesiete škatuľu s bicyklom, ktorý ste si kúpili online, prípadne si ju necháte rovno k nám poslať. My vám bicykel vybalíme a poskladáme, nastavíme a skontrolujeme. Aby sme vedeli ku každej zákazke pristupovať férovo a efektívne, máme definované, aj čo tento balíček nezahŕňa a pristupujeme k tomu nad rámec služby.

Čo služba zahŕňa

Služba poskladanie bicykla z krabice u nás zahŕňa jeho vybalenie, odlepenie všetkých ochranných molitanov, montáž kolesa resp. kolies. Ďalej bicykel dáme do stojana a začíname kontrolu a nastavenie. Detailne prekontrolujeme všetko, čo je na bicykli namontované, doladíme a nastavíme brzdy a radenie, skontrolujeme správne dotiahnutie všetkých skrutiek. Preveríme kolesá a plášte, pričom dbáme na to, aby boli náboje správne založené v ráme, mali správne nastavené vôle. Pri plášťoch si všímame, či sú správne otočené vzhľadom na rotáciu a či sú správne osadené v ráfikoch.

Často sa stane napríklad, že brzdový kotúč sa počas prepravy ohne a teda pri nastavovaní bŕzd dbáme aj na jeho rovnosť. Podobná situácia sa často stáva aj pri rámovej pätke, a preto je jej narovnanie neodmysliteľnou súčasťou tohto balíka. Funkčné mechanické radenie aj brzdy musia mať lanká správne uložené a napnuté. Hydraulické brzdy nesmú mať v systéme žiadnu bublinku a elektronické radenie potrebuje byť správne indexované. Na záver ešte upravíme, resp. doladíme také detailíky, že narovnáme „rajdy“ (riadidlá), aby boli kolmo na os kolesa a sedlo nech je v polohe, v akej má byť.

Čo, naopak, služba nezahŕňa

Keď uvádzame úkony, ktoré v balíku nie sú, nemyslíme tým, že ich nerobíme. Samozrejme ich robíme radi, len ich účtujeme extra k cene služby.

To jasné a priamočiare sme opísali vyššie. Teraz k tomu pridáme situácie, ktoré môžu vznikať a nie sú zahrnuté v cene tohto balíčka. Často sa stretávame napríklad s tým, že brzdové hadice sú pridlhé a je nutné ich skrátiť. Kolesá zvyknú byť jedna veľká katastrofa s mäkkým a neporiadnym výpletom. Jednoducho lacné kolesá, ktoré boli vypletané strojom, treba dokončiť ručne v „centrovačke“, lebo to bude len otázka času, kedy začnú robiť problémy. Ďalšia téma môže byť dĺžka reťaze, ktorú často korigujeme. V prípade, ak je pridlhá, tak bude neprirodzene prevísať. Ak je prikrátka, tak vám hrozí odlomenie rámovej pätky. Ďalší komponent na možnú úpravu je vidlica, resp. dĺžka jej krku. Pri montáži u výrobcu bicykla je jeho dĺžka upravená na taký rozmer, aby sa dal skrátiť podľa potreby. Skracovanie dĺžky krku vidlice tiež nie je zahrnuté v balíku vyskladania bicykla zo škatule a účtujeme ho navyše.

Reálna skúsenosť

Prednedávnom nás kontaktoval zákazník s prosbou, či pre neho poskladáme bicykel, ktorý mu práve doručili z online nákupu. Išlo o gravel bicykel značky Marin v hodnote do 1000 EUR. Na všetkom sme sa dohodli, objasnili sme si možné komplikácie a išli sme skladať. Bicykel sme vybalili a zložili, upli do stojana a posvietili sme si na chyby.

a. Omotávka

Na prvý pohľad sa veľa vecí zdá jasných, ale pozorné skúmanie rýchlo začalo odhaľovať problémy. Tento konkrétny Marin si priniesol veľmi nekvalitne namotanú omotávku, kde sa pri pokuse o opravu ukázalo, že bola poškodená a zo spodnej strany povytrhávaná. Vyriešili sme to jej kompletnou výmenou.
Kvalitne spravená omotávka
Takto vyzerá dobre spravená omotávka

b. Výplet

Hneď po tom sme prešli na kolesá. Skontrolovali sme uloženie nábojov v dorazoch, uloženie plášťov a prítomnosť prípadných poškodení. Z tohto pohľadu bolo všetko v poriadku. Keď sme prešli na kontrolu výpletu, veľmi rýchlo sa ukázali jeho problémy. Niekoľko uvoľnených špíc a celkovo mäkký výplet si vyžiadali centrovanie od základu a výrazne vyššie napnutie výpletu. Ešte vycentrovať stred náboja s ráfikom (dishing) a sme hotoví.
Správne vypletené a vycentrované koleso je základom pohodlnej jazdy
Správne vypletené a vycentrované koleso je základom pohodlnej jazdy.

c. Stredové zloženie

Ďalší významný problém sme našli na montáži stredového zloženia, ktoré nebolo správne vypodložené. Navyše sa ukázalo, že stredová mufna (miesto, kam sa montuje stredové zloženie) bola krivo, excentricky navarená na zvyšok rámu. Vyosenie bolo cca. 2 mm. Nakoniec sme celý stred vypodložili tak, aby sme dosiahli rovnakú vzdialenosť pedálov od rámu na obidvoch stranách.

Patrí teda nový bicykel rovno do servisu?

Boli by sme veľmi radi, keby sme mohli tvrdiť, že nepatrí. Žiaľ stáva sa, že trh ponúka aj množstvo nepodarkov, výrobkov produkovaných rýchlo a často nekvalitne. Zároveň vieme, že na údržbu a servis bicyklov je potrebné nemálo špecifického náradia, ktoré ľudia bežne doma nemajú. Preto, ak si chcete byť istí, že je váš bicykel správne poskladaný a je pre vás bezpečný, odporúčame jeho montáž zveriť servisu, ktorému veríte. My vám s tým veľmi radi pomôžeme. Naším zámerom nie je, aby sme poukazovali na chyby. Tie sa stávajú aj keď je to nám ľuďom často nepríjemné. No sme toho názoru, že je dôležité, ako sa k nim postavíme a čo si z nich odnesieme. Naším cieľom je, v prvom rade to, aby ste si od nás odnášali váš bicykel v najlepšom možnom stave.
Zdieľať článok:

Prečítajte si aj ďalšie naše články

Generálka alebo veľký servis bicykla - bicykel rozoberieme do poslednej skrutky, vyčistíme, namažeme, poskladáme, vymojkáme.

Veľký servis bicykla, a. k. a. generálka bicykla.

Generálka, ako naša najkomplexnejšia služba, v sebe zahŕňa množstvo úkonov. Ide do hĺbky a bicykle budú doslova rozobrané na skrutky a poskladané nanovo. Premazanie a čistenie ložísk, detailné centrovanie kolies alebo umývanie prevodového ústrojenstva špeciálnym roztokom je prirodzenou súčasťou veľkého servisu. Je aj výborná prevencia proti veľkým poruchám. Predĺži sa životnosť bicykla a radosť z bezproblémovej jazdy.

čítať ďalej..

Malý servis bicykla

Malý servis bicykla si môžete predstaviť ako návštevu lekára. Idete na preventívnu prehliadku, ktorá sa skladá z presne daných úkonov. Lekár vás prehliadne a konzultuje s vami, čo váš zdravotný stav potrebuje. Keď zistí, že niečo potrebujete riešiť nad rámec prehliadky, pošle vás za špecialistom. Ibaže v našom prípade vás nikam posielať nebudeme, ale vyriešime to u nás.

čítať ďalej..

Kontakt

Otváracie hodiny

Pondelok: zatvorené
Utorok: na objednávku
Streda: na objednávku
Štvrtok: na objednávku
Piatok: na objednávku
Sobota: na objednávku
Nedeľa: zatvorené

We speak english

If you need professional bike service with english speaking staff, we are here for you. You can reach us at +421 904 966 627 or info@bikespace.sk

Novinky z Facebooku

© 2023 Bikespace.sk | Všetky práva vyhradené